03 maj 2008

vecka 19

Veckan
Måndag: sjuk, sälja bärselen
Tisdag: sjuk, till erikshjälpen med en massa bös.
Onsdag: Valborg, storebro!!, sälja baby vakten!
Torsdag: lediga, gullringen till arvids mormor och morfar
Fredag: lediga, fotboll i västervik, mat hos svärmor, Hälsa på mamma i kväll.
Lördag:
Söndag: Tipspromenad

Veckans recept
LaxröraEnkelt recept på en god förrätt med laxröra. Jag serverade min på rostat bröd som jag skurit på diagonalen.Ett gott recept till förrätt med kallrökt lax.Tid: 20 minuter4 portionerDu behöver:150 g kallrökt eller gravad lax½ liten röd lök eller 2-3 msk skuren gräslök½ dl klippt dill, färsk eller fryst1 msk pressad citron1 dl lätt crème fraiche1 krm vitpeppar½ tsk saltGarnering:½ citronGör så här:Skär laxen i mycket små bitar. Skala och finhacka löken.Blanda crème fraiche, laxen, och löken i en skål. Smaka av med vitpeppar och citron. Låt stå en stund så att smakerna blandas.Lägg sedan upp röran på kavring, rostat bröd eller servera till bakad potatis.Skär citronen i skivor som du halverar. Garnera med med halva citronskivor som du trycker ner i laxröran.

Veckans person
Monica Chistine Myrén

Fakta
Ålder: 43
Bor: Stjärnhusen i Vimmerby
Sivilstånd: särbo
Barn/Husdjur: 4 st barn, Emelie, Alexandra, Elin och Mattias
Jobb/skola: Sobra
Relation till Emelie: Mamma
Jag ska: Njuta av våren
Jag ska men vill inte: Titta över pmm
Jag önskar mig: Att alla mina närmast får må bra
Jag vill: gå och klippa mig, ny frisyr vill hon ha, köpa nya jeans.
Jag borde: Föra kassabok

Veckans skämt
George W Bush och Tony Blair står i en bar. En gäst kommer bort och frågar vad dom pratat om. "-Ååå, vi lägger planer för 3:de världskriget" säger Bush... "-Å jäklar" säger gästen. "Hur tänker ni göra?" "-Vi tänker döda 1 400 000 muslimer och en IT-konsult" säger Bush... Gästen blir bara stående som ett frågetecken. "-En IT-konsult...?" säger han. "Varför det? Varför i all världen ska ni döda en IT-konsult?" Då klappar George W Bush Tony Blair på axeln och säger: "-Vad var det jag sa? Ingen kommer att fråga om muslimerna..."

Inga kommentarer: