13 april 2008

Vecka 15

Veckan
Måndag: träffa Miccis och Slema, hälsa på min far på sjukhuset.
Tisdag: 7 års dag
Onsdag: 6 månaders kontroll för Hugo på BVC
Torsdag: sov dag
Fredag: fika hos Emilie
Lördag: brankårens års fest/ jag ska kolla film med syrran
Söndag: Tipspromenad

Veckans recept
Blåbärspaj
1 Paj
Pajbotten
50 g Margarin
3/4 dl Socker
1 Ägg
1 dl Vetemjöl

Fyllning
3 dl Blåbär
1/2 dl Socker
1 dl Matlagningsgrädde
1 Ägg
Mandel; hackad
Sätt ugnen på 200°.
Vispa margarin och socker pösigt, rör ner ägg och mjöl. Bred ut i en pajform. Lägg i bären. Vispa socker, grädde, ägg och hackad mandel. Slå över bären och grädda pajen i mitten av ugnen ca 30 minuter.

Veckans peron
Stig Arivd Ingmar Alvin

Fakta
Ålder: 25
Bor: Södra vi
Sivilstånd: Sambo
Barn: 1 st, Hugo Alvin
Jobb/skola: Ljunghäll AB, Deltidsbrandman
Jag ska: på Brankårs fest på lördag
Jag ska men vill inte: Till Tandläkaren i juni
Jag önskar mig: nya madrasser till sängen
Jag vill: Köpa hus
Jag borde: hämta de nya sommardäcken

Veckans skämt
Efter samlaget och full av hopp frågar hon - Vad ska ungen heta? Han drar av gummit å knyter en knut på den och svarar:- Kommer han ut härifrån ska han heta McGyver!!

Inga kommentarer: