20 april 2008

vecka 16

Veckan
Måndag: träffa Nettan kl 12.15
Tisdag: mamma träff hos Åsa kl 12.00
Onsdag: följa med kalle och kolla soffa, hjälpa honom med försäkringskassan
Torsdag: hus visning kl 16.30, södra storgatan 30, Yenna och Viggo kommer på fika och promis
Fredag: STÄDA LÄGENHETEN, Syrran ska vara med Hugge, rimforsa kommer på besök.
Lördag: fotboll
Söndag: Tipspromenad

Veckans recept
Bakad potatis med räkor och sås1 Portion100 g Bakad potatis60 g Räkor; skalade, hackade40 g Kesella4 tsk Extralätt majonäsDill CitronpepparStor sallad4 tsk Lätt salladsdressing med -oljaBaka potatisen, antingen i ugn eller i mikron. Blanda räkorna med kesellan, lättmajonäsen, dill och citronpeppar. Servera en stor blandad sallad med dressing vid sidan om.

Veckans peron
Alexandra Monica Myrén

Fakta
Ålder: 22
Bor: Rosendal gård
Sivilstånd: Sambo
Barn/Husdjur: 2st Hundar, En boxer som heter Bea, Golden som heter Moa
Jobb/skola:Tandsköterska i Virserum, Städerska på Fredensborg
Relation till Emelie: Syster
Jag ska: Åka till Kreta
Jag ska men vill inte: Jobba på måndag
Jag önskar mig: Mer pengar
Jag vill: Träffa Hugo mera
Jag borde: städa hemma

Veckans skämt
En blondin kommer in på ett bankkontor i centrala Stockholm och ber om att få ett lån. Hon säger att hon ska till Europa i affärer i två veckor och behöver låna 5 000 kronor. Banktjänstemannen säger att han behöver någon slags säkerhet för lånet. Blondinen lämnar nyklarna till en ny ferrari som står parkerad på gatan utanför banken. Detta fungerar bra, banken accepterar bilen som säkerhet för lånet. Banktjänstemannen och de andra på banken får sig alla ett gott skratt åt blondinen som anänder en 1 200 000-kronersbil som skerhet för ett lån på 5 000 kronor. Han kör sedan ner Ferrarin i bankens garage och parkerar den där. Två veckor senare kommer blondinen igen, betalar tillbaka 5 000 plus ränta på 31,50. Banktjänstemannen säger till blondinen: -Vi är mycket glada att du ville låna hos oss, men vi är en smula undrande. När du var borta kollade vi upp dej och upptäckte att du är mångmiljonär. Det förvånar oss att du behövde låna 5 000 kronor. Blondinen svarar: -Var annars i stockholm kan jag parkera min bil i två veckor för bara 31,50?

Inga kommentarer: