28 april 2008

vecka 18

Veckan
Måndag: kolla på en lägenhet kl 17.30
Tisdag: träffa fam. palmgård
Onsdag: BVC, svar på lägenheten
Torsdag: hämtat kartonger, sakt upp lägenheten, mamma & syster kommer på besök. Arvid ska på fotboll!!
Fredag: serie start på fotbollen kl 19.00
Lördag: hjälpa Håkan i trädgården, äta pizza och hamma mys.
Söndag: Tipspromenad

Veckans recept
Kondiskakor
Enkelt recept på mycket goda kakor med mandel och choklad som går snabbt att göra.
Mycket goda mazarinliknande kakor för den som gillar choklad och mandel.
Tid: 30 minuterca
15 st
Du behöver:200 g smör100 g sötmandel25 st mariekex2,5 dl strösocker2 ägg175 g mörk blockchoklad
Gör så här:Smält smöret.Mixa eller mal mandeln först. Använd gärna matberedare eller en mixer. Tillsätt därefter kexen och mixa även dem. Häll mandeln och kexsmulorna i en bunke.Häll på sockret och det smälta smöret. Rör sist ner äggen med en sked. Rör ihop allt till en jämn smet.Klicka ut smeten i mazarinformar.Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.Låt kakorna kallna under bakduk.Smält blockchokladen i en skål i mikron, eller i vattenbad på spisen och pensla (eller använd sked för att stryka) på chokladen på kakorna.Låt chokladen stelna i rumstemperatur eller svalare.

Veckans person
Leif-Inge Myrén

Fakta
Ålder:49
Bor: Östratullports gatan i Vimmerby
Sivilstånd: dejtar någon
Barn/Husdjur: 4 st barn, Emelie, Alexandra, Elin och Mattias
Jobb/skola: Ljunghäll AB
Relation till Emelie: Pappa
Jag ska: njuta av dagen
Jag ska men vill inte: dörja jobba
Jag önskar mig: högre lön
Jag vill: köpa mig ett fritids hus
Jag borde: köpa mig en cykel

Veckans skämt
Lille Per går sitt första år i lågstadiet och har en ruggigt snygg syster som går i 9:an. En dag skulle Per ta sig en dusch och syrran kom ut ur duschen med handduken omsvept runt sig. -Syrran. Du kan väl ta av dig handduken. -Nämen Per! Vad är det du säger. Du har väl sett mig naken förut? -Snälla Snälla Snälla... Efter mycket tjat - Okey då. Syrran tog av sig handduken och visade upp sig i hela sin härlighet. Per såg först mycket nervös ut, men drog efter ett tag en lättnadens suck och sa: -Pfiuuhhh. Roger i min klass sa till mig att du hade fått kuk i helgen!

Inga kommentarer: