17 mars 2008

dagen

Hugo tyckte att vi skulle gå upp kl halv 8 i dag, så det gjorde vi..vi började dagen med att äta frukost, Hugge åt sina 6 msk gröt och jag åt mina mackor..sedan var det bara att börja packa, först var det tänkt så att vi skulle vara borta hema dagen, men jag ändrade på det under dagen. I alla fall, så bar det av in till stan:

1. lämnade bilen på Saab, för att plocka bort airbagen, ställa in lysena och fylla på olja!
2. för drev tiden på stan, ica och köpte nlöjor och konsum och köpte kastruller. Mendans Hugge sover i sin vagn.
3. hämtade bilen, och när jag skulle betala, så gick inte mitt kort..
4. fick åka utt till bankomaten, för att ta ut pengar, den första var trasig, fick åka runt och där gick det.
5. Körde tillbaka, skulle just svänga in på en gata, och där står snuten och har blås kontroll, men som tur var så svängde jag aldrig in, utan jag han och uppfatta att de stog där.
6 åkte ner och betalade
7 åkt till storebro och lämnade ett pressent kort till Johanna, och hon hjälpte mig att sätta fast bilbarnstolen fram. Nu vaknade HUgge, alltså han har sovit i 2 ½ timme på förmiddagen i dag.
8 upptäcker att klockan är halv 12 inser att jag inte orkar åka på Mammaträffen...så jag packarin in Hugge och åker hem.

Jag kännde att han behövde får vara hemma lite, efter en helg som denna, vi har bara åkt runt till folk hemma helgen!!

Men minst sakt en händelse rik förmiddag!!

Inga kommentarer: