23 mars 2008

diarré

Min lilla son har nu fått diarré, så fort han har ätigt något så sprak i blöjan..tror jag har bytt 4 st skit bjöngor i dag..han har ingen vidare aptit heller, han har typ ätigt ente äns halva intaget i mot vad han brukar äta...så Arvid och jag har mutat honom med banan i dag, dels för att det är stoppande och dels för att han älskar det..hoppas vi får någon effekt av babanen, så det slutar att rina ur honom..
Man bli ju lite orolig oxå att han ska bli ut torkad ovh inte få i sig tillräkligt med vätska..i och med att han skiter hela tiden...så vi försöker att ge honom vatten hela tiden...
Det måste vara tänder på ge allså, dels för Febern han hade, diarrén, kli i munnen, sover oroligt, dålig aptit....

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja precis, det låter som tänder på g.. Stackars liten..

Anonym sa...

banan är inte stoppande, småbarn brukar bli jättelösa av det!!!

Unknown sa...

Banan är visst stoppande! Kanske beror på vilken unge det är, men visst är banan stoppande!

Emelie sa...

Det är det på Hugo i alla fall...och det har hans BVC tant sakt att det är....Så jag kör på det litar lite mer på BVC än på min blogg läsare!!